Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Το πρόγραμμα έχει δύο άξονες επιμόρφωσης και εξειδίκευσης:
Α. Αξιολόγηση των δυσκολιών μάθησης με τη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων
Β. Σχεδιασμός αποτελεσματικών προγραμμάτων παρέμβασης για την αντιμετώπιση των δυσκολιών αυτών.
1. Ψυχομετρικό κριτήριο μαθησιακής επάρκειας (μικρό Detroit) (DTLA-P:3) (4.00 – 7.11 ετών)
2. Ψυχομετρικό κριτήριο μαθησιακής επάρκειας (μεγάλο Detroit) ( DTLA-4) (8.00 – 15.11)
3. Ψυχομετρικό κριτήριο γλωσσικής επάρκειας (Λ-α-Τ-ω I : 4.00 – 7.11 ετών και Λ-α-Τ-ω IΙ 8.00 – 15.11)
4. Ψυχομετρικό κριτήριο πρώιμης μαθηματικής επάρκειας της Ουτρέχτης (4.00 – 7.11 ετών) και Κριτήριο Μαθηματικής Επάρκειας (8.00 – 15.11)
Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Εκπαιδευτικούς Γενικής Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (γίνονται δεκτοί τελειόφοιτοι φοιτητές, αναπληρωτές και μόνιμοι, όλων των βαθμίδων), Ψυχολόγους, Λογοθεραπευτές, Κοινωνικούς Λειτουργούς, άλλες ειδικότητες που ανήκουν στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (γίνονται δεκτοί τελειόφοιτοι φοιτητές, αναπληρωτές και μόνιμοι των αντίστοιχων ειδικοτήτων). Κατά τη διάρκεια τόσο της θεωρητικής κατάρτισης όσο και της πρακτικής εκπαίδευσης, οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες αξιολόγησης, διάγνωσης και υποστήριξης των μαθητών με δυσκολίες μάθησης, όλων των ηλικιών, δίνοντάς τους την ευκαιρία της εμβάθυνσης σε θέματα διάγνωσης – διαφοροδιάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών, και παρέχοντάς τους εξειδικευμένη γνώση στη χορήγηση των βασικών ψυχομετρικών εργαλείων-τεστ και τον σχεδιασμό αποτελεσματικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων.
Επιμόρφωση
Το πρόγραμμα στηρίζεται στις αρχές και τις διαδικασίες της μικτής μορφής προγραμμάτων εξειδίκευσης και δια βίου μάθησης, καθώς περιλαμβάνει
• Δια ζώσης συναντήσεις εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων. Όσοι συμμετέχοντες αδυνατούν να παραστούν με φυσική παρουσία, θα μπορούν να συμμετέχουν με διαδικασίες τηλεδιάσκεψης (σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση)
• Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με τη συμμετοχή των επιμορφωμένων (με συνεχή τεχνική υποστήριξη-πολύ φιλική διαδικασία προς τους συμμετέχοντες).
• Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κατά την οποία οι επιμορφωμένοι παρακολουθούν με ευέλικτο τρόπο προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες, το υλικό του προγράμματος.
Τα δια ζώσης μαθήματα του προγράμματος πραγματοποιούνται στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο, καθώς και στις πόλεις ανάλογα με τον αριθμό που θα συγκεντρωθεί.
Οι συναντήσεις για τις ανάγκες του προγράμματος σε όλη τη διάρκεια του έτους ανέρχονται συνολικά σε έξι (6) Σαββατοκύριακα (μια συνάντηση κάθε 6 εβδομάδες).
Η διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι 10 μήνες και παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα γνωστικά αντικείμενα που καλύπτει.
Πρακτική
Εγγραφές
Βρείτε εδώ όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την εγγραφή σας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ‘Ειδική Αγωγή – Μαθησιακές Δυσκολίες: εξειδίκευση σε σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία και τον σχεδιασμό παρεμβάσεων’ και συμπληρώστε online την αίτηση σας.
Κόστος Συμμετοχής:
Το συνολικό κόστος συμμετοχής, το οποίο καλύπτει το σύνολο της εκπαίδευσης για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης, ανέρχεται στα 1.200€.
Σημαντικές Ημερομηνίες:
Περίοδος Προεγγραφών
1 Ιουλίου – 21 Αυγούστου 2016
Περίοδος Εγγραφών
22 Αυγούστου – 20 Σεπτεμβρίου 2016
Παράταση υποβολής αιτήσεων
Εώς 30 Σεπτεμβρίου 2016
Έναρξη επιμόρφωσης
Σεπτέμβριος 2016 – Ιούνιος 2017
Καταβολή 1ης δόσης
Εώς 20 Σεπτεμβρίου 2016
Επιστημονικοί Συνεργάτες
Την επιστημονική εποπτεία του προγράμματος, έχει η κ. Σωτηρία Τζιβινίκου, Επίκουρος Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας. Η επιστημονική ομάδα του εκπαιδευτικού προγράμματος απαρτίζεται από μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καθώς και από διδάκτορες με εξειδίκευση στα θέματα που αναπτύσσονται στο πρόγραμμα.
Η επιμόρφωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη συμβούλων επιμόρφωσης και των υπηρεσιών υποστήριξης του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας, υπό την εποπτεία του Επιστημονικού Υπευθύνου του εκπαιδευτικού προγράμματος